O NÁS
Vítáme Vás u Nás, Kentíků sportovců, v našem klubíku najdete dvě dětské skupiny.
Skupina pro nejmladší "Kentíčci" tvoří děti od 8 měsíců do 16 měsíců. Druhou skupinu "Kentíci" tvoří děti od 16 měsíců do 24 měsíců a výše. Postup dětí z Kentíčků do Kentíků posuzujeme individuálně, ve spolupráci s rodiči.
Mohou k nám i starší děti, které z nějakého důvodu, nemohou do MŠ. Například mají problém s hygienou, neumíte si představit, že by Vaše dítě dokázalo jít ve dvojicích na procházku, nevydrží se soustředit, neuznává autority /například na zazvonění zvonečku nepřiběhne k paní učitelce /, špatně mluví, atd..
Samozřejmě, že MŠ k těmto dětem mohou získat asistenta, ale vy si nemůžete dovolit půl roku nepracovat, než oběháte všechny odborníky.
Tak my jsme ta správná volba.
Při pobytu u nás si děti samozřejmě hrají, ale většinu času se snažíme, aby byli aktivní. Pracujeme s každým dítětem individuálně, podle jeho věku. Děti do ničeho nenutíme.
Náš program ve školce je zaměřený na pečlivou a efektivní přípravu na školu i na život.
V odpoledních hodinách mohou hernu využít děti s rodiči, kteří za ně zodpovídají.
AKTIVITY
SPORTOVNÍ VÝCHOVA
Rozvíjíme pohybové dovednosti dětí, zlepšujeme jejich fyzickou zdatnost a vedeme je ke zdravému životnímu stylu.
Zábavnou formou rozvíjíme pohyb, každý den se věnujeme jiné pohybové oblasti.
- tancujeme, běháme, hrajeme míčové hry, …
UMĚLECKÁ VÝCHOVA
Nezapomínáme ani na rozvíjení uměleckých vlastností u dětí.
- Výtvarná výchova, plná barevné zábavy.
- Hudební výchova - zpěv, hra na hudební nastroje.
Motorická dovednost:
12–24 měsíců
Chůze a hrubá motorika Velké individuální rozdíly, první nejisté krůčky, rychlé kvalitativní posuny, chůze do schodů s přísunem nohy, s oporou (ke konci i střídání nohou).
24–36 měsíců
Chůze i pozpátku, běh, chůze do schodů se střídáním nohou, ze schodů s oporou. Dítě kope do míče, hází míčem, snaží se jej i chytit. Dokáže stát chvíli na jedné noze.
Jemná motorika (sebeobsluha)
12–24 měsíců
Zvládá jíst lžící, kolem roku a půl zvládá pít z hrníčku, kolem druhého roku si zvládne vyčistit zuby, nácvik sezení na nočníku, pokusy o vysvléknutí oblečení.
24–36 měsíců
Posuny v sebeobsluze, zvládnutí osobní hygieny – umýt si ruce a obličej, utřít se. Dokáže postupně udržet hrníček v jedné ruce, dokáže rozepnout knoflík, obléká si jednodušší oblečení (tričko až kolem 3. roku), obrací jednotlivé stránky v knize. Manipulace s předměty – např. navlékání korálků.
Grafomotorika
12–24 měsíců
První zájem o kresbu, dělá čáry – důležitý je proces, nikoliv výsledek, nahodilé, pohyb vychází z celého těla. Dítě neudrží formát papíru. Úchop tužky ještě dlaňový. Koordinovanější aktivita – ruka-oko.
24–36 měsíců
Postupně ohraničené čáry, kruhovité čáranice, pokusy o kolečko, žebřík, sluníčko. U některých dětí již první pokusy o postavu (hlavonožec). Úchop již začíná být prstový.
Mezi denní aktivity děti každý den zdolávaní opičí dráhy, kde si děti mohou procvičit více motorických aktivit, spojit je dohromady, překonávat překážky.
Zároveň se dají modifikovat podle věku dětí.
Pravidelné a společné stolování, podpora samostatnosti batolat při jídle je výborná příležitost pro rozvoj jemné motoriky.
Oblasti řeči
12–24 měsíců
Lexikální rovina (slovník) První slova, na konci se slovní zásoba rozroste na zhruba 200 slov (velmi individuální, některé děti začínají produkovat první slova až před druhým rokem a jejich slovní zásoba může čítat třeba 10 slov)
24–36 měsíců
Výrazný nárůst slovní zásoby. Syntaktická rovina Jednoslovné a dvouslovné věty Rozvité věty, popis věcí, událostí. Vyskytují se dysgramatismy (např. špatné skloňování slov)
Sémantická rovina
12–24 měsíců
Dítě rozumí základním slovům a jednoduchým pokynům ("Dej mi lahvičku"; "Udělej malá."; "Přines si boty.")
24–36 měsíců
Porozumění slovům se rozvíjí a dítě slova pružněji používá.
Doprovázíme důležité denní činnosti, rituály jednoduchou říkankou, propojíme tím rozvoj řeči i aktivity, děti si je díky rytmizaci lépe zapamatují a rychleji se danou činnost naučí .
RODIČE
A co rodiče ?
Rodiče vnímáme jako aktivní partnery se kterými se podílíme na výchově a vzdělávání jejich dítěte. Pravidelně s nimi komunikujeme a poskytujeme zpětnou vazbu.
- Individuální přístup je u nás samozřejmostí. Vycházíme vstříc ohledně docházky, stravy, apod.
- Individuální informace - konzultace o vývoji dítěte, na co se popř. zaměřit. Tipy na domácí výuku.
- Pravidelné informace o vzdělávacím programu na každý týden. Vždy budete dopředu vědět co Vaše dítě čeká.
- Informace jak probíhal den - jak se dítě chovalo, jakou mělo náladu, jak jedlo, pilo, na čem jsme pracovali.
DOCHÁZKA A CENÍK
Docházka
Své děti k nám můžete přihlašovat na 1 - 5 dní v týdnu, a to od 7:00-15:00.
V odpoledních hodinách od 15:00-19:00, mohou hernu využít děti s rodiči, kteří za ně zodpovídají.
SO - NE - Narozeninové oslavy
Více informací naleznete v menu v pravém horním rohu pod "Denní program"